(ארגון) הרופאים פוגעים בבריאות הציבור? \\ דעה

צבי טסלר 3 Comment on (ארגון) הרופאים פוגעים בבריאות הציבור? \\ דעה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבחירה של ארגון רופאי בריאות הציבור לצאת במחאה נגד ממשלת הימין, בכסות של מאבק החלוקים הלבנים נגד רפורמה משפטית, היא טעות קשה ומצערת, שתפגע בראש ובראשונה בבריאות הציבור ובאמון של הרופאים שנתפסים בצדק כמנותקים מהשיח הפוליטי.

בראש ארגון רופאי בריאות הציבור עומד אדם פוליטי שהתפטר מתפקידו כשניסה לרוץ במפלגת תל"ם ביחד עם יעלון, בבחירות 2021 והביע את עמדתו נגד נתניהו (הרבה לפני הרפורמות של יריב לוין ורוטמן). כעת כשנכשל, רתם את הארגון החשוב לטובת מאבק בממשלה שמייצגת חלקים רבים מהעם (שלא לומר את רובו).

אסור שבריאות הציבור תהפוך לכלי סמאבק פוליטי, כמו שטיפול רפואי לא יכול להיות חלק משאלה פוליטית! באופן אישי, כמי שמסקר את תחום הבריאות בכלי התקשורת הגדול ביותר שפונה לציבור החרדי, אתקשה מאוד להתייחס ברצינות ליוזמות שמגיעות מהארגון, ובוודאי אצטרך להתייחס אליהן מראש כמוטות פוליטית.

כשראש ארגון בריאות הציבור מדבר על כך שהממשלה מזיקה לבריאות הציבור בגלל הרפורמה המשפטית, עם טיעונים מביכים, זה יגרום לאדם הסביר שלא להתייחס ברצינות גם כשהד"ר ידבר על צעדים אחרים חשובים. יש לא מעט נושאים שבהם חשוב שישמע קולם של הרופאים, כמי שכל מעיניהם מופנה לקידום בריאות הציבור.

העובדה שאפילו כשמשרד הבריאות בראשות השר דרעי אישר הגדלה של סל הבריאות לסכום הגדול ביותר מאז ומעולם, בארגון הרופאים לא טרחו להוציא הודעה שמברכת, אלא תלונות שזה לא מספיק, מאפשרת להבין שמדובר לפני הכל במפלגה פוליטית במסווה של ארגון מקצועי.

זה מצער אותי במיוחד, כשבשנים האחרונות היה נראה שהארגון לוקח ברצינות את אי השוויון הבריאותי, שבא לידי ביטוי בין היתר בשיעורי תחלואה גבוהים של הציבור החרדי בסוכרת. הארגון אף הקים את הפורום לבריאות הציבור החרדי, שכולל אנשים יקרים שמקדישים לילות כימים לקידום בריאות הציבור.

בארגון טוענים שהם מבטאים את דעתם של רוב גדול מקרב ציבור הרופאים בישראל. אני מקווה שרוב הרופאים היקרים רוצים להציל חיים ולהיטיב את הבריאות של המטופלים, ולא לצבוע את עצמם בצבע פוליטי, שיפגע באמון המטופלים בהם, ויקשה מאוד להוביל מהלכים לטובת בריאות הציבור.

 

תגובת יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור

אני, פרופ' חגי לוין שותף במחאת הרופאים כנגד הפגיעה בבריאות וברפואה כתוצאה מהמהלכים המתוכננים של הממשלה. המחקרים מוכיחים כי פגיעה בדמוקרטיה ובשומרי הסף פוגעת בבריאות. בפרט של אוכלוסיות עניות יותר, כדוגמת החברה החרדית בישראל. זוהי חובתי וזכותי כאזרח וכרופא.

לא עשיתי זאת בשם האיגוד, למרות שרוב הרופאים ורוב חברי האיגוד תומכים. יש מי שמנסה לתקוע טריז בתוך קהילת הבריאות ובסולידריות בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. איגוד רופאי בריאות הציבור ימשיך לפעול יחד עם אנשי מקצוע מהחברה החרדית, והציבור החרדי, לקידום בריאות האוכלוסיה החרדית וכלל הציבור בישראל.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    איזה טמטום מצד רופא אינטליגנט, לא יאמן

  2. 2

    חגי לוין הוא איש פוליטי! שלא ינסה לעשות עלינו סיבוב!
    גילוי נאות:
    ב-9 בינואר 2021 למניינם התפטר מתפקידיו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור וחבר וועדה המייעצת למטה "מגן ישראל". למחרת הודיע על הצטרפותו למפלגת תל"ם – תנועה לאומית ממלכתית בראשות משה יעלון שלא התמודדה לכנסת ה-24 לבסוף. אחר כך, באוקטובר 2021 נבחר מחדש ליו"ר האיגוד. ברור שהשאיפות הפוליטיות שלו לא התאדו רק בגלל שלא הצליח להתמודד לכנסת.

  3. 1

    נראה עוד ארגון מיותר שחי על חשבון כולנו.
    יש כאן הרבה ארגונים מיותרים שלא ברור מה הם עושים.
    [והחרדים הם הסחטנים….]